Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Η πεταλούδα είναι παγιδευμένη εκεί μέσα ή εγώ εδώ έξω ?





            Μία μουντή μέρα ενός Απριλίου καθόμουν στο μπαλκόνι του σπιτιού μου και διάβαζα ευλαβικά Αρχαία Ελληνικά για τις επερχόμενες πανελλήνιες .Ξαφνικά από το πουθενά μία διόλου ντροπαλή πεταλούδα προσγειώθηκε στο δεξί μου χέρι .Μετά το αρχικό σοκ που βίωσα καθώς νόμισα πως μια τεράστια μέλισσα μου επιτίθεται με σκοπό να με κατασπαράξει(μισώ τις μέλισσες) ,συνήλθα και χαμογέλασα μπροστά στην συμμετρική ομορφιά της .Ευθύς αμέσως αντιλήφθηκα πως δεν ήταν και πολύ καλά στην υγεία της καθώς την ακούμπαγα απαλά στα φτερά της χωρίς να αντιδρά ιδιαίτερα .Πιθανώς έχει επηρεαστεί από την υγρασία είπα και σαν μικρό παιδάκι πού βρίσκει ένα αδέσποτο γατάκι στο δρόμο,το κάνει μπάνιο,του βάζει μια κορδέλα και μετά ρωτάει με υγρά μάτια την μαμά του αν μπορεί να το κρατήσει πήγα και ρώτησα που έχουμε ένα βάζο ή κάτι παρόμοιο  για να φιλοξενήσω όπως πρέπει την καλεσμένη μου .Όπως μπορείτε να δείτε και από την σχετική φωτογραφία βρήκα αυτό που έψαχνα ,έβαλα και λίγο χαρτί με τρύπες στο άνοιγμα και έτοιμο το ξενοδοχείο πολυτελείας .Κάπου εκεί μία τρομαχτική αλληλουχία σκέψεων μου προκάλεσε μελαγχολία και με έκανε να αισθανθώ ένα σφίξιμο στο στήθος .Δεν ένιωσα άσχημα για το γεγονός πως είχα αιχμαλωτίσει -στην ουσία- το  καημένο το ζώο .Ήξερα ότι ένα μικρό χρονικό διάστημα (1 ώρα ?) μόνο καλό θα της έκανε καθώς θα στέγνωναν εντελώς τα φτερά της και θα μπορούσε να πετάξει ύστερα ανέμελη και πάλι .Εν ολίγοις δεν ανησύχησα για αυτή .Γνώριζα πώς μετά από λίγο θα απογειωνόταν δριμύτερη να συνεχίσει τη ζωή της όπως τα εσώτερα ένστικτά της θα πρότασσαν .Αναλογίστηκα ότι  είναι μια ελεύθερη ύπαρξη που απλά βίωνε μία παροδική στιγμή αιχμαλωσίας που στο κάτω-κάτω ήταν για το καλό της .
      Αντιθέτως ανησύχησα για εμένα .Σκέφτηκα πως ποτέ δεν θα μπορέσω να είμαι όσο ελεύθερος όσο είναι εκείνη η πεταλούδα .Συνειδητοποίησα πως ποτέ δεν θα μπορέσω να κάνω αυτά που τα πιο αρχέγονα ένστικτά μου επιθυμούν όταν όλοι γύρω μου αγωνίζονται για να καθυποτάξουν τα προσωπικά μου ένστικτα και διαθέσεις και να με καταστήσουν ένα ζόμπι...ένα εκτελούν εντολές ρομπότ .Θυμήθηκα με λύπη και εκνευρισμό πως 1)Κυβερνήσεις 2)Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης 3)Θρησκείες είναι εν περιλήψει τα μέλη του συστήματος αυτού .Γιατί λύπη ?Γιατί το σύστημα αυτό αδιαφορεί επιδεικτικά για το  γεγονός πως είμαι ένας αυτόβουλος άνθρωπος διαφορετικός από όλους τους άλλους .Γιατί θυμός ?Γιατί οι 3 αυτές δυνάμεις υφίστανται ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ για το δικό μου καλό .Θεωρητικά... !Νοστάλγησα στην σκέψη πως μικρός ζωγράφιζα ασταμάτητα.Τώρα δεν μπορώ καν να θυμηθώ την τελευταία φορά που ζωγράφισα .     
      Αναλογίζομαι σήμερα πως η πιο φυσική και αυτονόητη πράξη ελευθερίας του βασιλείου των πολυκύτταρων οργανισμών :αυτή της αναπαραγωγής και του σεξ έχει αναγορευτεί σχεδόν από όλες τις θρησκείες του κόσμου ως αμάρτημα .Ως κάτι κακό .Ως κάτι μεμπτό .Κάτι μεμπτό και αποφευκτέο .Σκέφτομαι πως άραγε μπορούμε να αντισταθούμε σθεναρά με πράξεις και όχι μόνο στα λόγια στον βιασμό αυτό της ετερότητας και της ελευθερίας .Κάπου εδώ θυμάμαι με έκπληξη και θαυμασμό το ρητό που λέει ότι "για να αλλάξεις τον κόσμο πρέπει πρώτα να αλλάξεις τον εαυτό σου" .Με έκπληξη γιατί αναρωτιέμαι πως γίνεται τόση πολλή αλήθεια να συσσωρευτεί σε μόλις 12 λέξεις .Με θαυμασμό γιατί συλλογικότητα και εγωπάθεια ερωτεύονται με έναν τρόπο μαγικά λυρικό και ουσιαστικό στη φράση αυτή .
      Τελευταία μου σκέψη όμως το βράδυ αυτό  δεν είναι η νοσταλγία .Όχι όχι.Δεν είναι σε καμία περίπτωση .Αντιθέτως είναι η χαρά .Ναι ναι ΧΑΡΑ !Γιατί χαίρομαι ?Χαίρομαι γιατί ξέρω πως και άλλοι άνθρωποι αυτή τη στιγμή εκτός από εμένα τον ίδιο θέλουν να ανοίξουν τα πνευμόνια τους και να φωνάξουν με όση δύναμη έχουν : ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ !ΖΗΛΕΥΩ ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΠΙΕΖΕΙ ΤΟΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΙΣΜΟ ΣΟΥ !ΖΗΛΕΥΩ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΣΟΥ !ΖΗΛΕΥΩ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΟΥ !ΣΕ ΖΗΛΕΥΩΩΩΩΩ !!!!

Για αυτό το λόγο χαίρομαι !Χαμογελώ με νόημα ,και χαιρετώ.....

3 σχόλια:

  1. mallon tha evlepes kai th seira "oi petaloudes eleutheres petoun" gt dn exhgeitai alliws tetoia fagomara.. Nai kai gw se zhleuw petalouda pou se kana 5lepto max tha stoukareis th mapa sou sth lampa tou mpaniou sou kai tha gineis komfeti teleiwnontas etsi thn uperoxh 20merh (alhtheia poso zoun auta ta aisxh?) zwh sou. Se zhleuw pou egw tha zhsw kamia 70ara xronia, dn tha stoukarw (kalws exontwn dld) to kefali mou se lampa kai tha xw kai th dunatothta na skeftomai oti an mh ti allo uparxw.
    upervoliko kai kakentrexes sxolio me to opoio stigmatizw to misos mou gia ta petoumena gnwsta kai ws petaloudes. mono ton butterfree sumpathisa gt sthn kitrinh pokemon kaseta mou xe lusei ta xeria.... skotwste tis petaloudes kai agnohste me kata t alla

    ΑπάντησηΔιαγραφή